dinsdag 26 juli 2011

belevenissen uit de Armada

Marisja aan boord van Havbraatt:
Ik zat op de boot met die leuke Noorse kapitein en 13 anderen. Helaas spraken ze, op 50 zinnen in het engels na, alleen maar Noors. Dus ik heb heel aan mijn kleurtje kunnen werken en werd ondertussen verwend door die ontzettend leuke Noorse knul waarvan ik de naam niet weet.

Daan aan boord van Thermopylae Clipper:
Mijn Belgisch is er vandaag met sprongen op vooruit gegaan. Het was plezant ook tijdens mijn valsspelen tijdens Noors Presidenten met de awesome card. Hotdogs in de middag en chili concarne s avonds waren het eten. Gelukkig was er een Belgisch meisje dat me hielp denken zonnebrand te smeren.

Nico aan boord van Gyda:
Net voor vertrek ben ik aan boord gesprongen van deze Noorse boot, ze waren nog effe bezig een lekkage aan de motor te verhelpen maar we konden toch snel weg. Na een korte pitstop gingen we lekker naar buiten om het eerste stuk te zeilen. Het duurde effe voordat het zeil stond omdat de versier vlaggetjes boven in de mast vast zaten en er dus iemand naar boven moest. Dat te hebben opgelost, gingen we onder zeil waarna de tosti’s voor de lunch ongeveer klaar waren. Gezellig varend, konden we nog zwemmen omdat de snelheid maar rond de 3 knopen lag. Rond de klok van 6 hebben we toch maar wat meer vaart in gezet door de motor te starten en we na de pizza de haven in deden varen, waarbij we naast de Overstag lagen.

Sjoerd aan boord van Makrellen:
Met een heel diverse bemanning uit AustraliĆ«, Finland, Polen en Noorwegen gingen we al snel zeilend onderweg. Halverwege werd er contact gemaakt  met de Jozef Conrad en werd er van bemanning gewisseld. We aten lekker van de rijst met vlees en salade. Aan het einde van de rit pikten we de Deense leiderboot op.

Marieke, Philip en Catootje aan boord van Overstag:
Een heerlijke dag varen. Met de halfwinder erbij nog wel wat snelheid gemaakt. Uiteindelijk rond 16.30 (toen snelheid onder 2 knopen kwam) toch maar motor gestart. Schoon schip gemaakt, nu de zon schijnt droogt het ook.

PS: Internet is soms een uitdaging, we werken steeds zo snel mogelijk dit blog bij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten